معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور، گفت: در زمانی در جایگاه معاونت علمی ریاست جمهوری قرار می‌گیرم که این نهاد به بلوغ خود رسیده است و اگر پیشرفتی حاصل شود، خود به خود بوده و اگر موفق نباشد مقصر بنده هستم.

 اگر در معاونت علمی پیشرفتی حاصل نشود مقصر بنده هستم

دکتر حسین افشین در مراسم تودیع و معارفه معاونان علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان که امروز با حضور معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد، با بیان این که من و دکتر دهقانی فیروزآبادی دوست و همکار هستیم، گفت: جایگزین شدن من با وی سخت است، چون دکتر دهقانی فردی فرهیخته، اخلاق مدار و بدون حاشیه است و یکی از ویژگی‌های بارز دکتر دهقانی و دکتر ستاری این است که هیچ‌گاه وارد حاشیه و منازعات سیاسی نشدند و این مهمترین اصل در این سمت است.

وی ادامه داد: از این رو خوشحالم در زمانی در جایگاه معاونت علمی ریاست جمهوری قرار می‌گیرم که این نهاد به بلوغ خود رسیده است و اگر پیشرفتی حاصل شود، خود به خود بوده و اگر موفق نباشد، مقصر بنده هستم.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه برای جوانان هم باید اشتغال ایجاد کنیم و هم آنها را فناور و خلاق پرورش دهیم، خاطر نشان کرد: سیاست من در معاونت علمی این است که در هیچ جا تصدی‌گری نکنیم، بلکه ما کارمندان اکوسیستم نوآوری هستیم و هر جایی که لازم است، باید به این اکوسیستم کمک و از آن حمایت کنیم.

افشین اضافه کرد: در دنیا نیز به همین گونه است؛ یعنی بخش خصوصی اقدامات را انجام می‌دهند، ولی دولت‌ها، ریسک‌ها و حمایت‌هایی از این اکوسیستم دارد و ما این نقش را داریم.

وی ضمن تشکر از دولت به دلیل اطمینان به وی برای قرار گرفتن در جایگاه معاون علمی رئیس‌جمهور، یادآور شد: در جلسه‌ای که با دکتر پزشکیان داشتم،‌ ایشان گفتند من معاونت علمی را فراتر از اینها می‌بینم و باید معاونت بال پرواز وزارتخانه‌های دولت باشد؛ یعنی اتاق فکر.

معاون علمی رئیس‌جمهور یادآور شد: بخشی از معاونت به دانش‌آموزان اختصاص می‌یابد؛ چون معتقدم پیشرفت و موتور پیشران توسعه کشور حتما از دانش‌آموزان می‌گذرد و باید به آنها توجه ویژه شود. ما باید نسبت به شناسایی استعدادها در سنین دانش‌آموزی اقدام کنیم تا بعداً محصول آن در بنیاد نخبگان متبلور شود

منبع: خبرگزاری ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.